stämpla ut..

 
Sometimes life closes doors because it's time to move forward.
And that's a good thing because we often won't move unless circumstances force us to

idag stämplade jag ut för gott på Solnäs Gård / Kiviks Musteri.
Jag är så oerhört lycklig och tacksam över min resa där - för mig har det varit en ära
att få förtroendet att förverkliga deras/vår vision. Det har kostat blod, svett & tårar men så värt det och
fasiken vad stolt jag är över mig själv - över vad jag har åstadkommit, och i princip helt själv.
Jag har utvecklats både som person och i min yrkesroll. Jag har mött så många fantastiska
och fina kollegor - och vissa av dem har blivit vänner för livet ♡
 
Jag lämnar med flaggan i topp och det har varit ett av mina mål - grunden för Solnäs Café
har jag lagt och nu är det upp till nästa person att fortsätta bygga på den stadiga grund som ligger.
Anledning till att jag sätter punkt här är att det kom in en ny person/"chef" i början av året som helt enkelt tog
bort all glädje jag känner för "mitt" solnäs, hon har sedan dag ett satt käppar i hjulen för mig och allmänt
raserat mycket av det jag byggt upp - det blev helt enkelt för mycket för mig att stå och
se på, totalt omöjligt faktiskt. Och just det gör mig något bitter att det är jag som lämnar och inte hon!
Men jag gjorde mitt val, och som sagt - är det något jag gör så är det att lämna med flaggan i topp!
Det är helt enkelt dags för mig att vända blad :) Och jag tar med mig alla fina minnen som jag/vi skapat
på Solnäs och är också härmed några erfarenheter rikare. M I S S I O N  C O M P L E T E.
 
Over and out. 



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback